Na ocenę usług poszczególnych bukmacherów wpływa wiele elementów, a jednym z ważniejszych jest jakość obsługi klienta. Przyjrzyjmy się więc, jak funkcjonuje wsparcie graczy, które zapewniają legalni bukmacherzy, jakie metody kontaktu udostępniają oraz jak szybko i efektywnie rozwiązują problemy użytkowników.
Czy obsługa klienta jest rzeczywiście ważna?
Osoby, które zakłady bukmacherskie obstawiają sporadycznie lub w ogóle nie mają doświadczenia w bukmacherce, mogą sądzić, że w tej branży konsultanci nie są szczególnie potrzebni. Zasady obstawiania są przecież proste, a czy zakład jest wygrany czy przegrany, też powinno być sprawą oczywistą. Jednak każdy, kto gra już trochę dłużej, wie, że łatwo dostępna i profesjonalna obsługa klienta to coś, co powinien zapewniać każdy dobry bukmacher.
Problemów, na jakie mogą się natknąć gracze, którzy obstawiają zakłady bukmacherskie, jest bowiem bez liku. Zgodnie z naszym doświadczeniem najczęściej mogą pojawić się problemy z:
- rejestracją konta gracza online – niemal wszyscy legalni bukmacherzy internetowi umożliwiają tzw. szybką rejestrację, ale nawet w jej trakcie gracz może mieć wątpliwości co do danych, które powinien podać (np. jeśli nie posiada numeru PESEL),
- weryfikacją konta gracza online – przykładowo skan dokumentu może być nieczytelny i bukmacher oczekuje przesłania wyraźniejszej wersji,
- zrozumieniem zasad wybranej promocji i jej warunków obrotowych – zwłaszcza, że niektórzy bukmacherzy online mają tendencję do ustalania skomplikowanych lub mocno wyśrubowanych zasad promocji,
- zrozumieniem zasad poszczególnych rodzajów zakładów czy opcji typowania – bukmacherzy online oferują coraz więcej innowacyjnych funkcji, które jednak w pierwszym momencie mogą być dla niektórych niezrozumiałe,
- dokonaniem wpłaty środków na konto gracza online – legalni bukmacherzy udostępniają wiele sposobów na zasilenie konta gracza i choć dokonanie depozytu jest dość proste, w razie problemów najlepiej wyjaśnić sprawę z konsultantem,
- realizacją wypłaty wygranych środków – przyczyny mogą być różne (np. mogą leżeć po stronie banku), ale trzeba wiedzieć, że wypłata może być zrealizowana tylko ze zweryfikowanego konta gracza,
- innymi kwestiami technicznymi – np. system nie chce przyjąć określonego zakładu, gracz nie może wejść na konkretną ofertę zakładów, transmisje meczów są dla użytkownika niedostępne, aplikacja mobilna bukmachera przestaje działać itd.
- rozliczeniem zakładu – każdy bukmacher może się czasem pomylić i rozliczyć zakład jako przegrany lub anulowany, podczas gdy jest on trafiony. W takich sytuacjach najlepiej jest od razu wyjaśnić sprawę z konsultantem, tak by jak najszybciej bukmacher naprawił swój błąd.
Jak widać, wsparcie specjalnego działu obsługi klienta przydaje się zarówno w przypadku problemów merytorycznych, jak i technicznych podczas obstawiania. Nierzadko brak profesjonalnej pomocy może sprawić, że gracz straci pieniądze (np. gdy zakład jest błędnie rozliczony), szansę na ich wygranie (np. gdy nie wie, jak wykorzystać bonus lub nie może znaleźć wydarzenia, które chce obstawić), a także swój czas i zaufanie do bukmachera. Legalni bukmacherzy są tego świadomi, dlatego zapewniają użytkownikom szeroką dostępność do swojego wsparcia.
Jakie formy kontaktu oferują legalni bukmacherzy?
Zazwyczaj legalni bukmacherzy online w Polsce udostępniają 2 – 3 metody skontaktowania się z działem obsługi klienta. Najbardziej popularny jest obecnie czat na żywo, który jest wyjątkowo szybkim sposobem na uzyskanie pomocy. Taka forma komunikacji przypomina rozmowę telefoniczną, ponieważ użytkownik otrzymuje odpowiedzi na swoje pytania na bieżąco, a w razie dalszych wątpliwości może prosić o sprecyzowanie uzyskanych informacji czy dalsze wyjaśnienia. Najczęściej konsultanci obsługujący czat na żywo zgłaszają się dość szybko, choć ich dostępność jest zazwyczaj mniejsza, kiedy trwają ważne wydarzenia sportowe. Możliwość kontaktu za pomocą czatu dostępna jest m.in. u bukmacherów Betcris, Superbet, Betclic, AdmiralBet, Totalbet, forBET, LV BET, Betfan, ETOTO, GO+bet, Fuksiarz, ComeOn, Betters, PZBuk.
Inne metody kontaktu, które zapewniają wszyscy legalni bukmacherzy, to formularz kontaktowy i/lub wiadomość e-mail. Tu oczekiwanie na odpowiedź jest oczywiście dłuższe, ale jeśli sprawa nie jest pilna, jak najbardziej warto korzystać także z tych opcji kontaktowych. W formularzu zazwyczaj należy wybrać, jakiego zagadnienia dotyczy zgłoszenie, dzięki czemu trafia ono bezpośrednio do odpowiedniego działu.
Natomiast mało który bukmacher udostępnia w dzisiejszych czasach możliwość kontaktu telefonicznego. Wydaje się, że to właśnie czat na żywo zastąpił klasyczną infolinię, choć nie wszyscy gracze są z tego zadowoleni. Tym bardziej, że coraz częściej bukmacherzy korzystają z chatbotów, czyli programów komputerowych, które z reguły potrafią pomóc w rozwiązaniu jedynie podstawowych problemów użytkowników. Jednak nie jest to problemem, ponieważ jeśli zagadnienie jest nieco bardziej skomplikowane czy wymaga sprawdzenia pewnych kwestii, wtedy rozmowa zostaje przekierowana do konsultanta.
Pod adresem https://www.wygranaonline.com/bukmacherzy/ znajduje się świetny ekspercki artykuł, w którym firmy bukmacherskie porównane zostały pod względem różnych kryteriów. Jednym z nich jest właśnie dostępna forma kontaktu. Możesz sprawdzić tam, jakie sposoby kontaktu możliwe są u poszczególnych bukmacherów oraz w jakich godzinach taki kontakt jest możliwy w każdej z firm.
Kiedy konsultanci bukmacherów są dostępni?
No właśnie, pamiętajmy że nie tylko metody kontaktu są ważne, ale również dostępność. Rzecz jasna idealna jest sytuacja, kiedy bukmacher zapewnia możliwość kontaktu non stop – nie tylko w dni robocze, weekendy i święta, ale też całodobowo.
Niestety, jak na razie legalni bukmacherzy najczęściej udzielają wsparcia tylko od rana do godzin wieczornych. W zależności od firmy bukmacherskiej konsultanci dostępni są najczęściej do godz. 22.00, 23.00 czy maksymalnie 0.00. Tymczasem gracze, którzy obstawiają zakłady sportowe live na wydarzenia, które rozgrywane są w innych częściach świata, np. tak popularne wśród graczy mecze NBA, pozostają bez wsparcia.
Jednak są też nieliczni legalni bukmacherzy online, którzy służą pomocą w trybie 24/7 – należą do nich aktualnie STS, Superbet i LV BET.
Jakość obsługi klienta u bukmacherów
Niemniej ważna jest jakość wsparcia udzielanego przez dział obsługi klienta. Dla graczy obstawiających zakłady bukmacherskie znaczenie ma oczywiście to, czy pracownik bukmachera udziela merytorycznych odpowiedzi. Jeśli wsparcie ogranicza się do przeklejania gotowych formułek czy podawania linków do strony, gdzie użytkownik ma sam znaleźć informacje na dany temat (np. do regulaminu danej promocji), to taka pomoc nie ma dużej wartości. Konsultant powinien umieć wyjaśnić zawiłe kwestie w jak najprostszy sposób, a w przypadku trudniejszych spraw ewentualnie przekierować sprawę do odpowiedniego działu.
Poza tym bukmacher powinien stawiać na zatrudnianie osób o odpowiednich kompetencjach miękkich. Konsultanci powinni być komunikatywni i przyjaźnie nastawieni, a także potrafić cierpliwie wysłuchać użytkownika. Powinni też umieć wyjaśnić np. to, jak działają bardziej skomplikowane zakłady czy promocje przy użyciu prostego, łatwego do zrozumienia języka.
Sekcja FAQ i inne pomoce
Legalni bukmacherzy poza wsparciem konsultantów zapewniają też wiele gotowych materiałów pomocniczych. Każdy bukmacher ma na stronie sekcję FAQ, w której wyjaśnia najbardziej podstawowe kwestie: jak założyć i zweryfikować konto, jak dokonać wpłaty i wypłaty, jak obstawiać zakłady sportowe itp.
Ponadto często można tam znaleźć różne poradniki typu „ABC gracza”, gdzie znajdują się szczegółowe wyjaśnienia dotyczące samego typowania zakładów. Dlatego w wielu przypadkach zanim skontaktujemy się z działem obsługi klienta, możemy poszukać informacji w tego rodzaju miejscach.